Off-ice träning för hockeyspelare

By Date: 2020/03/10 in Hockey, Träning

Om du spelar hockey för att det är skoj eller spelar i något lag så är off-ice träningen lika viktig för kommande säsong. Det gäller att man håller igång och inte tappar i kondition och styrka under tiden då det är barmark. Den så kallade barmarksträningen kanske inte är den roligaste för en hockeyspelare men ack så viktig.

Efter slutspelet så blir det till att ändra på sin träningstid och fokusera på annan form av träning som hockeyspelare. Det gäller att hitta både sätten men också träningsredskapen som kan hjälpa till att hålla igång din träning under senvåren, sommaren och innan hockeysäsongen startar igen. Det går inte att ligga på latsidan under sommaren och tro att man ska orka med hockeyn. Detta gäller framförallt de som spelar hockey på en högre nivå men även dig som lirar mest för skojs skull. Se till att hålla igång under tiden då det inte är någon hockeyträning på is utan försök hitta anpassad träning oavsett.

Att hålla sig i form även under andra säsonger är viktiga för dig. Din kondition ska ju ligga konstant under hela året så du orkar med att spela hockey när det väl gäller. Skapa ett träningsprogram som du regelbundet använder dig av när det är off-ice träning som gäller. Det gäller att optimera den så mycket som det bara går för att få ut mest av din träning. Inlines är ett bra sätt att även sommartid få åka ”skridskor”. Tillverkaren Bauer som har skridskor har även tagit fram inlines. Det ger bra balansträning att åka inlines under sommarhalvåret men också att spela hockey med polarna med dessa.